Дистанційне навчання








<<>><<>><<>><<>><<>><<>><<>><<>><<>><<>><<>><<>><<>><<>><<>>
<<>><<>><<>><<>><<>><<>><<>><<>><<>><<>><<>><<>><<>><<>><<>><<>><<>><<>><<>><<>><<>><<>><<>><<>><<>><<>><<>><<>><<>><<>><<>><<>><<>><<>><<>><<>><<>><<>><<>><<>><<>><<>><<>><<>><<>><<>><<>>


30 березня

5 клас українська мова

ТЕМА. Пряма мова. Розділові знаки при прямій мові §63
Перегляньте відео урок:

Опрацюйте матеріал у підручнику на ст. 179-180
Виконайте вправи 488, 493

5 клас українська література

ТЕМА. Павло Тичина «Не бував ти у наших краях». Майстерне відтворення краси рідної природи.
Опрацюйте статтю про П.Тичину ст.199
Прочитайте поезію, знайдіть відомі вам художні засоби і випишіть у зошити.
Перегляньте презентацію до твору: 



7 клас українська мова

ТЕМА. Похідні й непохідні прийменники §35
Опрацюйте матеріал §35 на ст. 214, виконайте вправу 478
Розгляньте схему розбору прийменника як частини мови на ст. 216
і з вправи 481 випишіть прийменники, розберіть їх як частину мови

7 клас українська література

ТЕМА. Олег Ольжич «Захочеш -  і будеш».
Перегляньте відеоурок  47


У робочий зошит запишіть художній аналіз твору ( тема, ідея, художні засоби)


31 березня


5 клас українська мова


ТЕМА.   Пряма мова. Тренувальні вправи.
Повторіть матеріал § 63
Виконайте завдання

5 клас українська література

ТЕМА. Павло Тичина «Гаї шумлять», «Блакить мою душу обвіяла». Мелодійність віршів поета.
Перегляньте презентації до віршів поета 





Вивчіть напам`ять одну поезію П.Тичини, вміщену в підручнику (на вибір).
Опрацюйте статтю підручника «Ліричний герой» (ст. 201)



1 квітня


5 клас українська мова

ТЕМА. Повторення вивченого про речення з прямою мовою.
Пройти тестування.

1.У яких реченнях із прямою мовою правильно розставлено розділові знаки?
а) "Пограймо у футбол", - сказав Назар.
б) Мама запитала - " Як настрій, сину?"
в) "Сьогодні чудовий день!" - вигукнула Оленка.
г) "Я знаю, як розв'язати цю задачу" - відповів Олег.

2. НЕПРАВИЛЬНО оформлено пряму мову в реченнях:
а)" Коли відбудеться свято" - запитала мама.
б) Бабуся промовила - "Схоже, завтра буде дощ".
в) "Я вже йду!" - вигукнула сестра.
г) "Може, ще будуть теплі дні", - з надією сказав дідусь.

3. Виберіть два правильних твердження.
Висловлювання
 - Поїхали з нами, бабусю!
  - Ніколи, синку, їхать, треба йти! (Нар. творч.)
а) є реченням з прямою мовою;
б) є діалогом із двох реплік;
в) є діалогом із трьох реплік;
г) репліки ускладнені звертаннями.

4. Правильно оформлено пряму мову в рядках:
а) "Марш додому " : скомандував дідусь.
б) "Браво" - кричали глядачі.
в) Дівчинка тихо прошепотіла: "Вибачте".
г) "Це дуже гарна сукня", - сказала подруга.

5. Укажіть речення з непрямою мовою (розділові знаки пропущено):
а) Мама попросила щоб я прибрав у кімнаті.
б) Так це ж чудово вигукнула сестра.
в) Знову в мене двійка прошепотів Петрик.
г) Олена Петрівна запитала чи ми почергували в класі.

6. Перебудуйте подане речення на речення з прямою мовою.
 
 Бабуся попросила Павлика принести води з криниці.
 Відповіді надсилати у Viber!!! 


7 клас українська мова

ТЕМА.  Написання прийменників. Граматична помилка.
Перегляньте відеоурок :



 Напишіть власну  розповідь (до 10 речень), використовуючи словосполучення з прийменниками

2 квітня

5 клас. Українська мова.

ТЕМА. Діалог. Тире при діалозі.
Переглянути відеоурок.


Виконати у зошитах завдання відеоуроку.

7 клас українська мова

ТЕМА. Сполучник як службова частина мови
Перегляньте відеоурок з теми «Сполучник»

Опрацюйте матеріал § 36
Виконайте вправи 492, 495

7 клас українська література

ТЕМА. Олена Теліга  «Сучасникам». Моральний заповіт нащадкам.
Перегляньте відеоурок:




У зошит запишіть художній аналіз поезії


3 квітня

5 клас. Українська мова.

ТЕМА. Пряма мова. Діалог. Тренувальні вправи.
Повторіть матеріал про пряму мову та діалог, переглянувши відео:


Виконайте вправу 499

7 клас. Українська література (індивідуальне навчання)

ТЕМА. Олена Теліга  «Сучасникам». Моральний заповіт нащадкам.
Переглянути відеоурок:



У зошит записати  художній аналіз поезії


6 квітня
5 клас.  Українська мова

ТЕМА. Пряма мова. Діалог. Тренувальні вправи
Повторити  матеріал параграфа 63, 64
Пройти онлайн-тестування:
Скрін результату скинути в особисті повідомлення Viber.

7 клас. Українська мова

ТЕМА. Сполучник як службова частина мови. Види сполучників за будовою
Опрацювати матеріал параграфа 36 на ст. 220-222.
Виконати вправу 493.

7 клас. Українська література

ТЕМА. Олександр Гаврош  «Неймовірні пригоди Івана Сили»
Переглянути  відеоурок 

Прочитати наступні( з 4 по 12) розділи повісті у підручнику на ст. 254-261
Виконати тестові завдання на ст. 261 у зошитах.

5 клас. Українська література. (5-Б)

ТЕМА. Євген Гуцало. Оповідання  « Лось».
Перегляньте відеоурок 

Опрацюйте матеріал про письменника на ст. 203.
Прочитайте оповідання у підручнику на ст. 203-210.
Можна скористатися аудіокнигою і прослухати текст 


7 квітня

5 клас. Українська мова.

ТЕМА. Діалог. Розділові знаки при діалозі. Тренувальні вправи
Повторити матеріал параграфа 64, виконати вправу 503.

5 клас. Українська література. (5-А) 

ТЕМА. Євген Гуцало. Оповідання  « Лось».
Перегляньте відеоурок 

Опрацюйте матеріал про письменника на ст. 203.
Прочитайте оповідання у підручнику на ст. 203-210.
Можна скористатися аудіокнигою і прослухати текст 


5 клас. Українська література  (5-Б)

ТЕМА. Євген Гуцало «Лось». Співчуття, милосердя – шлях до перемоги добра.
Виконати онлайн-тести:  
Скрін результату скинути в особисті повідомлення Viber.
Переглянути буктрейлер 


Придумати своє завершення оповідання «Лось», записати в зошит кількома реченнями.


       9 квітня
5 клас. Українська мова

ТЕМА. Контрольний письмовий докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами роздуму.
  Могутній патріарх лісів
У багатьох українських народних піснях дуб постає як символ незламної сили, могутності та непереможного довголіття. Чому?
А ось послухайте.
Дуби й дійсно живуть надзвичайно довго. Серед них є справжні патріархи, дуби-довгожителі, яким буває понад тисячу років!
Ще в силу давнину люди поклонялися дубові, вірячи в його чудодійну силу. Слов’яни вважали дуб священним деревом. Під цими велетнями вони приносили жертви богам, справляли релігійні обряди. Предки наші навіть грізного бога Перуна вирізьблювали з дубових колод.
Знайдено незаперечні докази того, що люди ще понад п’ять тисяч років тому розтирали жолуді на борошно і випікали з нього хліб.
Обожнювання дуба, очевидно, зумовлено його довговічністю, надзвичайною міцністю деревини. Так, славнозвісний Хортицький дуб прожив майже дві тисячі років, а на Рівненщині нині росте тисячотрьохсотлітній красень.
Традиційно на відзнаку народження хлопчика садили молоденький дубок.
Шанують дуб і в наші дні. Насаджуються молоді діброви, гаї. Старі дуби охороняються законом як найцінніші пам’ятники природи.
План
1)    Дуб – символ незламності, могутності та довголіття.
2)    Дуби-довгожителі.
3)    Священне дерево слов’ян.
4)    Хліб із жолудів.
5)    Найстаріші дуби.
6)    Пошанування дубів.
Завдання:
-         прочитати текст три рази (можна скористатися допомогою батьків);
-         за планом скласти і записати переказ тексту у зошити.
Текст не списувати, а записати переказ

7 клас. Українська мова
ТЕМА. Розвиток мовлення. Портретний нарис у публіцистичному стилі
Перегляньте, будь ласка, відеоурок  

Виконайте завдання відеоуроку.
Напишіть портретний нарис і фото роботи скиньте в особисті повідомлення Viber.


7 клас. Українська література
ТЕМА. Олександр Гаврош «Неймовірні пригоди Івана Сили». Іван Сила – утілення непереможного духу українського народу, його доброти й щирості.
Переглянути відеоурок 


Завдання відеоуроку виконайте в  зошитах.
 Прочитайте  повість до кінця.

5 клас. Українська література  (5-А)
ТЕМА. Євген Гуцало «Лось». Співчуття, милосердя – шлях до перемоги добра.
Виконати онлайн-тести  https://naurok.com.ua/test/gucalo-opovidannya-los-6424.html
Скрін результату скинути в особисті повідомлення Viber.
Переглянути буктрейлер  


Придумати своє завершення оповідання «Лось», записати в зошит кількома реченнями.

                                                                      10 квітня
5 клас. Українська мова
ТЕМА.  Тренувальні вправи
Виконати тестові завдання на ст. 187-188
Скрін результату скинути в особисті повідомлення Viber.

7 клас. Українська література (індивідуальне навчання)
ТЕМА.  Олександр Гаврош  «Неймовірні пригоди Івана Сили»
Переглянути  відеоурок 


Прочитати наступні( з 4 по 12) розділи повісті у підручнику на ст. 254-261
Виконати тестові завдання на ст. 261 у зошитах.

                                                              13 квітня

5 клас. Українська мова
Тема. Тренувальні вправи
Виконайте завдання:
1)допишіть речення.
1.Мова однієї особи …
2.Розмова двох або кількох осіб..
3.Розділовий знак, який завжди ставиться при діалозі…
4. Слова кожної особи, яка бере участь у діалозі…
5. Чуже мовлення, передане дослівно, без змін..
6. Слова, які вказують, кому належить пряма мова..
7. Розділовий знак, який завжди ставиться при прямій мові..
8. Чуже мовлення, передане зі змінами..

2)Прочитайте.  Напишіть у зошиті лише графічні схеми речень і  з  яких творів узято ці рядки.

а)»То ж , діду коханий, вареник гречаний!»- кричить дітвора.

б) Гнівно він гукнув із трону : «Гей, ледачі сльозівці! Хто впіймає Лоскотона, буде муж моїй дочці!»
 «Що воно за знак? –промовив він сам до себе.
- Дерева стоять і не поворухнуться, а воно щось шумить та пищить. Чи не хухи часом?»

7 клас. Українська мова

Тема. Використання сполучників у простому й складному реченні: сполучники         сурядності й підрядності

1.            

Повторити матеріал підручника на ст. 221.
2.            

Переглянути відеоурок, звернувши увагу на відмінності між сурядними й підрядними сполучниками  


    
   Виконати запропоновані в ньому завдання.
   Виконати вправу 494.

7 клас. Українська література

Тема. Олександр Гаврош «Неймовірні пригоди Івана Сили». Морально-етична    проблематика твору
Передивитись відеоурок


Записати в зошит художній аналіз твору та проблематику.
Можна подивитись фільм про Івана Силу за посиланням 



5 клас. Українська література  (5-Б)

Тема. Характеристика головних героїв твору
 Заповнити  таблицю:

Брати-підберезники
Дядько Шпичак
Портрети


Вчинки


Риси характеру



Скласти сенкан із словами «брати-підберезники», «дядько Шпичак».



14 квітня
                                 5 клас. Українська мова
Тема. Повторення вивчених орфограм і пунктограм.
Усно підготувати відповіді на питання ст. 189.
Виконати тестові завдання. Скрін результату надіслати в особисті повідомлення Viber.

        5 – А клас. Українська література 

Тема. Характеристика головних героїв твору

Заповнити  таблицю:
Брати-підберезники
Дядько Шпичак
Портрети
Вчинки
Риси характеру

Скласти сенкан із словами «брати-підберезники», «дядько Шпичак».


                            5 - Б клас. Українська література
Тема. Контрольний твір-роздум за твором Є.Гуцала «Лось»
Переглянути презентацію «Написання твору-роздуму»
Написати контрольний твір-роздум на одну із тем:
    1.       «Добро і зло в оповіданні «Лось»;
    2.         «Мої враження від прочитаного оповідання Є.Гуцала «Лось».
                                 


15 квітня
          5 клас. Українська мова
Тема. Підготовка до контрольної роботи.
Пройти онлайн-тестування.
Скрін результату надіслати в особисті повідомлення Viber.

                7 клас. Українська мова
Тема. Використання сполучників підрядності у простому й складному реченнях.
Переглянути відеоурок, виконати запропоновані в ньому завдання. 


Виконати вправу 496  з підручника.

                        16 квітня
               5 клас. Українська мова
Тема. Контрольна робота. Пряма мова. Діалог
Пройти онлайн-тестування https://naurok.com.ua/test/pryama-mova-dialog-78965.html
Результати тестування  надіслати в особисті повідомлення Viber.

                7 клас. Українська мова
Тема. Сполучники і сполучні слова.
Перегляньте відеоурок , завдання уроку виконайте в зошиті.


Пройти онлайн-тестування https://naurok.com.ua/test/spoluchnik-379236.html
Скрін результату надіслати в особисті повідомлення Viber.

                7 клас. Українська література
Тема. О. Гаврош « Неймовірні пригоди Івана Сили».
Виконати онлайн-тестування і результати надіслати в особисті повідомлення Viber.

                  5 - А клас. Українська література
Тема. Контрольний твір-роздум за твором Є.Гуцала «Лось»
Переглянути презентацію «Написання твору-роздуму»
Написати контрольний твір-роздум на одну із тем:
       1.      «Добро і зло в оповіданні «Лось»;
       2.     «Мої враження від прочитаного оповідання Є.Гуцала «Лось». 
                                        

                                  24 квітня
                5 клас. Українська мова
Тема. Виконання вправ на закріплення матеріалу.
Опрацювати параграф 67.
Виконати вправи 508, 512.

        7 клас. Українська література (індивідуальне навчання)
Тема.  Олександр Гаврош «Неймовірні пригоди Івана Сили». Морально-етична    проблематика твору
Передивитись відеоурок 


Записати в зошит художній аналіз твору та проблематику.

Можна подивитись фільм про Івана Силу за посиланням 

                                 

27 квітня
                5 клас. Українська мова
Тема. Повторення. Будова слова й орфографія.
Переглянути відеопояснення.
Виконати вправи 516, 517.



             7 клас. Українська мова
Тема. Узагальнення вивченого про сполучник
Пройти онлайн-тестування https://naurok.com.ua/test/spoluchnik-zakriplennya-materialu-304831.html
Фото результату надіслати в особисті повідомлення Viber.

                    7 клас. Українська література

Тема. Андрій МАЛИШКО. Відомий український поет і його пісні, що стали народними. «Пісня про рушник».

1.            
 Переглянути відеоурок 


Прослухайте «Пісню про рушник»   у виконанні Квітки Цісик 


Прочитати поезію "Пісня про рушник» на ст. 280.
Зробити в зошиті літературний паспорт твору:
Тема
Ідея
Основна думка
Жанр
Композиція
Художні засоби: звертання, епітети, анафори, метафори, порівняння, пестлива лексика (навести приклади)
Сфотографувати свою роботу і надіслати в особисті повідомлення Viber.
                      

  5-Б клас. Українська література
Тема. М.Т.Рильський. «Дощ» («Благодатний, довгожданий»). Основні відомості про поета. Його вміння бачити красу рідної природи і створювати красу засобами поетичної мови
           1.     Прочитати матеріал підручника про Максима Рильського на ст. 212.

2.     Прочитати поезію "Дощ" на ст. 213. Пропоную переглянути відеопоезію та насолодитися красою природи під час дощу 



3.     У зошит виписати художні засоби


28 квітня
                5 клас. Українська мова
Тема. Будова слова й орфографія. Тренувальні вправи
Переглянути відеопояснення


Виконати вправи 519, 520.

                5-А, 5-Б. Українська література

Тема. М.Т.Рильський. «Осінь – маляр із палітрою пишною…». Єдність людини і природи, зв’язок між станом людської душі та довкіллям.

1.            
Завдання:
1.Прочитати поезію М. Рильського «Осінь – маляр із палітрою пишною…» у підручнику на ст. 213.
2.Переглянути відеопоезію «Осінь – маляр із палітрою пишною…». Які почуття вона у вас викликала? Простежте, які кольори названі в поезії. Чи відповідають вони кольоровій гамі осені? 


3. Переглянути відеоурок, виконати запропоновані в ньому завдання 


4. Вивчити напам'ять 1 вірш М. Рильського (на вибір) на ст. 213.



29 квітня
                5 клас. Українська мова
Тема. Узагальнення вивченого з теми « Будова слова й орфографія».
Скрін результату  надіслати в особисті повідомлення Viber.

                   7 клас. Українська мова
Тема. Частка як службова частина мови.  Розряди часток за значенням.
Опрацювати матеріал підручника на ст. 232-233.
Передивитись відеоурок, виконати запропоновані в ньому завдання



Д/з. Виконати вправи 514, 515.

30 квітня
                5 клас. Українська мова
Тема. Розвиток мовлення. Ділові папери. Лист. Оформлення конверта
Передивитись відеоурок
Опрацювати матеріал у підручнику на ст.  172, 179.
Д/з. Виконати вправу 485.

                7 клас. Українська мова
Тема. Частка. Розряди часток за значенням. Тренувальні вправи
       1.     Повторити матеріал підручника на ст. 232-233.
        2.      Переглянути відеоурок, завдання уроку виконати в зошиті 


       3.     Д/з. Виконати вправи 516, 517.

         7 клас. Українська література
Тема. А. Малишко. «Пісня про рушник». Основні мотиви та символічні образи поезії.
Скрін результату  надіслати в особисті повідомлення Viber.

         5 клас. Українська література
Тема. Григір Тютюнник. Оповідання «Дивак». Ідея неповторності й багатства внутрішнього світу людини.
Прочитати оповідання «Дивак» на ст. 215-221.
Подивитись відеоурок, виконати запропоновані в ньому завдання 


Можна переглянути фільм 



                4 травня
                5 клас. Українська мова
Тема. Повторення. Фонетика й графіка
Виконайте вправу 523.
                                 7 клас. Українська мова

Тема. Написання часток -бо, -но, -то, -от, -таки.  Правопис часток разом, окремо, через дефіс


Опрацювати матеріал підручника на ст. 237-239.
Переглянути відеоурок, виконати запропоновані в ньому завдання


Виконати вправи 524,528.
                  
  7 клас. Українська література

Тема. Андрій МАЛИШКО. «Чому, сказати, й сам не знаю…».  Патріотичні почуття, найвищі духовні цінності в них.

1.Прочитати поезію А. Малишка «Чому, сказати, й сам не знаю…» на ст. 281

2. Прослухати пісню «Стежина» у виконанні Дмитра Гнатюка


1.            

 

3.Переглянути відеоурок 



Зробити  в зошиті літературний паспорт твору:

Тема
Ідея
Основна думка
Жанр
Композиція
Художні засоби: метафори, повтори, епітети, звертання, риторичні запитання.
Сфотографувати свою роботу і надіслати в особисті повідомлення.
Вивчити напам`ять один вірш А.Малишка ( на вибір)

 

                             5-Б клас. Українська література
Тема. Григір Тютюнник. Оповідання «Дивак». Ідея неповторності й багатства внутрішнього світу людини.
Прочитати оповідання «Дивак» на ст. 215-221.
Подивитись відеоурок, виконати запропоновані в ньому завдання 


Можна переглянути фільм за посиланням  

5 травня
                    5 клас. Українська мова
Тема.  Тренувальні вправи
Виконання вправ 525,527

                  5-А, 5-Б  Українська література

Тема. Розвиток мовлення. Складання власної версії закінчення твору

1.     Пофантазуйте, як складеться доля Олеся з оповідання Григора Тютюнника "Дивак" у майбутньому. Ким він може стати в майбутньому? Яку професію собі обере? Чи знайде собі друзів?

2.      Напишіть у робочому зошиті власне закінчення оповідання "Дивак".

3.     Виконане завдання сфотографуйте й надішліть в особисті повідомлення Viber



                                    7 травня
           5  клас. Українська мова.
Тема. Повторення. Правила вживання апострофа.

Переглянути відеопояснення

Пройти онлайн-тестування https://naurok.com.ua/test/uzhivannya-apostrofa-431981.html
Результати надіслати в особисті повідомлення Viber.

            7 клас. Українська мова.

Тема. Морфологічний розбір частки.

Повторити матеріал параграфа 37.
Опрацювати схему розбору частки в підручнику на ст. 235.
Виконати вправу 519 (виписати частки і розібрати як частину мови).

            
            7  клас. Українська література
Тема. А. Малишко. Виразне читання поезій.

Пройти онлайн-тестування
Фото результату скинути в особисті повідомлення Viber.

           5 - А клас. Українська література

Тема. М.Вінграновський. «Сіроманець». Захоплююча і драматична історія про хлопчика й вовка як приклад гармонії людини й природи

1.            

Прочитати статтю в підручнику про Миколу Вінграновського на ст. 223.
2.            
Прочитати першу частину повісті "Сіроманець" на ст. 223-236.

Можете прослухати аудіокнигу"Сіроманець" (частина І) 

3.            

4.            
Переглянути відеоурок, виконати запропоновані в ньому завдання. https://www.youtube.com/watch?time_continue=95&v=gWWJPGi-AmM&feature=emb_logo
5.            



                              8 травня
             
        5  клас. Українська мова.

Тема. Повторення. Склад. Основні правила переносу
Повторити матеріал параграфа 28, 29.
Виконати наступні завдання:

1.Запишіть по 4-5 слів, які мають
1 склад:_________________________________________________________________
2 склади:_________________________________________________________________
3 склади:_________________________________________________________________
4 склади:_________________________________________________________________
5 складів:_________________________________________________________________

2. Поділіть слова для переносу.
Алея (_______), завдання (_________), статуя (_________), темрява (__________), підзеленок (________), джміль (__________), родзинка (__________), ходжу (_______),
підживити (____________), близько (__________), подвір`я (__________),
мільйон (_________).

3. «Уважне око»

Встав пропущені склади.
Бар ___нок, га ___ вина,  ____ рело,  ____ бава,  дити ____, ляль ____ ,  ле ____ ка,

Ук ___їна,  про ___ сок,  без ___ ка,  кали ___ ка, соло ___ ко.


12 травня
                  
                   5 клас. Українська мова
    
        Тема. Повторення. Тренувальні вправи
    
         Пройти онлайн-тести https://naurok.com.ua/test/perenos-sliv-395805.html
        Результати надіслати в особисті повідомлення Viber.

                         5-А клас. Українська література

         Тема. М. Вінграновський. «Сіроманець».  Гуманізм  повісті

1.             

 

Прочитати ІІ і ІІІ частини повісті "Сіроманець" на ст. 236-24

Можете прослухати аудіокнигу

 

3.             

Переглянути відеоурок, на його основі заповнити в робочому зошиті паспорт твору ( тема, ідея, основна думка, жанр, проблематика)  

                     
                   5 - Б клас. Українська література

     Тема. М.Вінграновський. «Сіроманець». Захоплююча і драматична історія про хлопчика й вовка як приклад гармонії людини й природи

1.            

Прочитати статтю в підручнику про Миколу Вінграновського на ст. 223.
2.            
Прочитати першу частину повісті "Сіроманець" на ст. 223-236.
3.            
Можете прослухати аудіокнигу"Сіроманець" (частина І) https://www.youtube.com/watch?v=ki7ePS8J4Y8&feature=youtu.be
4.            
Переглянути відеоурок, виконати запропоновані в ньому завдання. https://www.youtube.com/watch?time_continue=95&v=gWWJPGi-AmM&feature=emb_logo
5.            




13 травня
                    
                 5 клас. Українська мова
     
       Тема. Розвиток мовлення. Переказ тексту розповідного характеру за складеним планом.
     
      Прослухати текст за посиланням, записати план та спробувати  переказати спочатку усно, а потім записати  у зошит.

            Фото переказу надіслати в особисті повідомлення Viber.

                                    7 клас. Українська мова
     
    Тема.  Правопис часток не і ні з різними частинами мови (узагальнення)
         Опрацювати матеріал підручника на ст. 240, 243.
        Переглянути відеоурок , виконати запропоновані в ньому завдання.

Виконати в зошиті вправи 535, 543.
        



14 травня
                  
                                5 клас. Українська мова
      
       Тема. Повторення. Синтаксис і пунктуація
        Повторити матеріал на ст. 142-146.
       Виконати вправу 529
        (з 1-3 завдання до цієї вправи виконати  усно,   а 4,7,8 -  письмово).

                   
                            7 клас. Українська мова
     
        Тема.  Вигук як особлива частина мови.
        Передивитись відеоурок

    
         Опрацювати матеріал параграфа 39 на ст. 245-246.
           Виконати вправу 548
                 
                          7 клас. Українська література

         Тема. Підготовка до  контрольної  роботи

1.            
  Повторіть матеріал підручника з розділу "Ми - українці" на ст. 247-281.
2.            
  Перед виконанням контрольної роботи раджу переглянути відеоурок, 
 який допоможе вам повторити вивчені твори.

                          
                         5 - А клас. Українська література

      Тема. М.Вінграновський. «Сіроманець». Доброта, вигадливість, рішучість                     хлопчика Сашка, його здатність на самостійні вчинки, особливо у                      відстоюванні своєї позиції.

       Прочитати повість "Сіроманець" , хто ще не прочитав.

      Переглянути відеоурок.

     На основі переглянутого відеоуроку виписати в робочий зошит характеристику       Сашка. 


2.     

        



15 травня
                  

                      5 клас. Українська мова
         
        Тема. Повторення вивченого матеріалу. Тренувальні вправи.
        Завданння:
-          повторити матеріал  про другорядні члени речення (параграф 51,52,53),
-          речення з однорідними членами (параграф 54),
-          узагальнювальне слово при однорідних членах речення (параграф 55)
       Виконати вправу532

            7 клас. Українська література 
                      (індивідуальне навчання)

       Тема. Андрій МАЛИШКО. «Чому, сказати, й сам не знаю…».  Патріотичні почуття, найвищі духовні цінності в них.

1.Прочитати поезію А. Малишка «Чому, сказати, й сам не знаю…» на ст. 281

2. Прослухати пісню «Стежина» у виконанні Дмитра Гнатюка

https://www.youtube.com/watch?v=K0Domix

3.Переглянути відеоурок https://www.youtube.com/watch?v=s9VhweiTDok&list=PLuKEIL5ZUv-Vng8iKllB_q2WhkJDtDTBS&index=49&t=0s

Зробити  в зошиті літературний паспорт твору:

      Тема
      Ідея
      Основна думка
       Жанр
       Композиція
        Художні засоби: метафори, повтори, епітети, звертання, риторичні запитання.
     Сфотографувати свою роботу і надіслати в особисті повідомлення.
       Вивчити напам`ять один вірш А.Малишка ( на вибір)



18 травня
                 
                 5 клас. Українська мова

Тема. Повторення вивченого матеріалу.
         Синтаксис і пунктуація

Завдання 1.
«Орфографічна хвилинка».  Запишіть у зошити слова за орфограмами, запам`ятайте написання.
Шанується,  знаходяться, граються, милуєшся,  пам`ятки, пам`ять,  п`ятірка, століття, зображення, походження, княгиня Ольга, князь Ярослав Мудрий, візантійці, народи Сходу й Середземномор`я, українська земля, Україна.

Завдання 2.
Спишіть, розставляючи пропущені розділові знаки, побудуйте схеми до речень
1. І на землі і у повітрі  і у воді  усюди є життя.
2. Цвітіння вересу вчувається в усьому в ароматі повітря в подиху леготу в барвах неба.
3. В Україні ростуть такі лікарські трави   звіробій  деревій горицвіт  м’ята.
4. Вісниками весни, врожаю добра і здоров’я в Україні вважалися птахи ластівки, лелеки, лебеді, журавлі.
5. Рідний голос, рідне слово все народжене з любові.

           
          7 клас. Українська мова

Тема. Правопис вигуків. Дефіс та знак оклику при вигуках

Завдання.
1.Опрацюйте матеріал  у підручнику на ст. 247-248.
2. Перевірте себе, виконавши тести https://naurok.com.ua/test/test-na-temu-viguk-466630.html

3. Виконайте вправу 553



             7  клас. Українська література

    Тема. Контрольна робота з теми « Ми-українці»

І рівень (4 бали).
1. Сином якого відомого українського письменника був Олег Ольжич?
а) Михайла Стельмаха;
б) Івана Франка;
в) Олександра Олеся;
г) Андрія Чайковського.

2. Що є найціннішим Божим дарунком для людини за віршем Олега Ольжича «Господь багатий нас благословив»?
а) родина;
б) життя у його найяскравіших проявах;
в) здоров’я;
г) матеріальний добробут.

3. У якому персоніфікованому образі постає радість в однойменному вірші Олени Теліги?
а) босоногої дівчинки;
б) вітрогона-хлопчини;
в) пташки;
г) квітки.

4. Який заклик звучить у вірші Олени Теліги «Сучасникам»?
а) ставати до бою за Україну;
б) не боятися своїх почуттів;
в) діяти, а не кидати слова на вітер;
г) не забувати про Бога.

5. У якому виді спорту Іван Сила вперше заявив про себе як професійний спортсмен, перемігши поліцейського Магдебуру?
а) боротьба;
б) бокс;
в) легка атлетика;
г) важка атлетика.

6. Хто з членів циркової трупи став спільником агента Фікси?
а) Мілка;
б) Фандіго;
в) Піня;
г) Пандорський.

7. Який художній засіб використаний в уривку з вірша Андрія Малишка?
   …І засмучені очі хороші блакитні твої.
а) епітет;
б) метафора;
в) порівняння;
г) персоніфікація.

8. На яку роботу влаштувався Іван Сила після прибуття до столиці?
а) вантажником;
б) працівником цирку;
в) вуличним борцем;
г) водієм


ІІ рівень (2 бали).
9. Установіть відповідність між назвою вірша та уривком з нього.
1. «Захочеш – і будеш…».
2. «Пломінний день».
3. «Пісня про рушник».
4. «Чому, сказати, й сам не знаю…».

а) Дощами мита-перемита,
   Дощами знесена у даль…
б) Навчишся надать блискавичність думкам
   І рішенням твердість каміння.
в) Господь багатий нас благословив дарами,
   Що нікому не одняти…
г) Хай на ньому цвіте росяниста доріжка,
   І зелені луги, й солов’їні гаї…
д) Хочу крикнуть в далечінь безкраю
   І когось на допомогу кликать…

10. Установіть відповідність між героєм повісті Олександра Гавроша «Неймовірні пригоди Івана Сили» та його характеристикою.
1. Міха Голий.
2. Аделія.
3. Піня.
4. Велет.

а) найсильніша людина Японії;
б) вуличний борець, якого переміг Іван;
в) власниця цирку;
г) товариш Івана, сторож у цирку;
д) карлик.

ІІІ рівень (3 бали).
11. Як Іванові Силі вдалося стати професійним спортсменом та учнем доктора Брякуса?
12. У чому полягає важливість рідного дому у формуванні особистості дитини (за віршем Андрія Малишка «Чому, сказати, й сам не знаю…»)?

IV рівень (3 бали).
13. Напишіть твір-мініатюру на одну із запропонованих тем:
1). «Краса українського рушника» (за віршем Андрія Малишка «Пісня про рушник»).
2). «Іван Сила – утілення непереможного духу українського народу, його доброти  і щирості» (за повістю Олександра Гавроша «Неймовірні пригоди Івана Сили»).

Сфотографувати свою роботу і надіслати в особисті повідомлення Viber



            5 -Б клас. Українська література

         Тема. М. Вінграновський. «Сіроманець».  Гуманізм  повісті. Доброта, вигадливість, рішучість  хлопчика Сашка, його здатність на самостійні вчинки, особливо у відстоюванні своєї позиції.


         Прочитати ІІ і ІІІ частини повісті "Сіроманець" на ст. 236-24

Можете прослухати аудіокнигу

 

3.             

Переглянути відеоурок, на його основі заповнити в робочому зошиті паспорт твору ( тема, ідея, основна думка, жанр, проблематика).

       Записати риси характеру Сашка.

  

       






19 травня
                    5 клас. Українська мова
Тема. Контрольний семестровий диктант.
Прослухати і записати  аудіодиктант «Тризуб».
Фото виконаних робіт надіслати у Viber


                 
                    Українська література (5-А, 5-Б)

Тема. М.Вінграновський «Сіроманець». Характеристика образу Сіроманця.
Переглянути кінофільм за повістю М. Вінграновського «Сіроманець», порівняти з прочитаною повістю. Наскільки кінофільм збігається з повістю?
Чи вдалося, на вашу думку, режисеру фільму розкрити головну думку повісті?
Написати невеличкий твір-роздум на тему: «Чого навчає читачів повість Сіроманець?»

Виконати завдання за посиланням і результати надіслати у Viber.




21 травня
                   
                           5 клас. Українська мова
 Тема. Контрольна робота. Повторення й узагальнення вивченого. Тести.
І рівень (о,5 бала за кожну правильну відповідь)
1. В усіх словосполученнях головне слово виражене дієсловом у рядку:
А тихо розмовляти, працювати з другом, одягти капелюх
Б малювати олівцем, голосно співати, червоні маки
В заплющити очі, смачне яблуко, швидко бігти
Г гарна пісня, писати чітко, виписати речення
2. В усіх словосполученнях головне слово виражене іменником у рядку:
А співати голосно, сумна історія, пригнічені люди
Б добрі овочі, зелена ялинка, вибілена сорочка
В швидкий потяг, досвідчений робітник, зробити якісно
Г вивчити напам’ять, стрімка річка, розмова з директором
3. Речення, яке за будовою — просте:
А Я попрошу панів, щоб пустили його в горниці подивитися на сосонку.
□ Б Івась розповідає, показує цяцьки, діти всі щебечуть, дивуються.
В Недалеко від лісу стояла хатка, в якій жив чоловік із сім’єю.
Г Ми будемо висаджувати квіти, поливати їх та оберігати від палючого сонця.
4. Речення, яке за будовою — складне:
А Багряне листя під ногами покірно й тепло шелестить.
Б Конюшина падає під ноги, в тузі клонять голови червоні маки.
В Кайдани, шаленіючи, бряжчали...
Г Сиджу на березі ріки, дивлюсь вогким навколо зором.
5. Усі слова записано без помилок у рядку:
□ А зхотіти, серце, премило, прирва
□ Б осінній, прізвище, несхитність, присолодкі
□ В віддаль, широчінь, бездонність, верф
□ Г півстола, ожиледиця, суддя, класицизм
6. Усі слова записано без помилок у рядку:
А деректор, Чилі, килограм, хірург
Б дискета, апельсин, принтер, чипси
В інструкція, Грім, бізнес, графік
Г фіалка, радиус, Африка, священик
     ІІ рівень (о,5 бала за кожну правильну відповідь)
1. Знайдіть слово, у якому буква «н» подвоюється:
А священ..ий
Б нагороджен..ий
В освічен..ий
Г олов’ян..ий
2. Знайдіть рядок, у якому слова мають однаковий префікс:
А пр..чарувати, пр..чистий
Б пр..красний, пр..мудрий
В пр..подобний, пр..в’ялий
Г пр..гожий, пр..цікаво
3. Знайдіть слово, у якому потрібно писати букву «д»:
А моло(д,т)ьба
Б мабу(д,т)ь
В моло(д,т)ший
Г коро(д,т)кий
4. Знайдіть слово, у якому пропущено м’який знак:
А колодяз..ний
Б оболон..ський
В повін..чати
Г різ..бяр
5. Знайдіть слово, у якому після «р» пишеться апостроф:
А зор..яний
Б всер..йоз
В узгір..я
Г пр..янощі;
6. Усі слова записано без помилок у рядку:
А зхотіти, серце, премило, прирва
□ Б осінній, прізвище, несхитність, присолодкі
□ В віддаль, широчінь, бездонність, верф
Г півстола, ожиледиця, суддя, класицизм
                                                                     ІІІ рівень (3 бали)
           1.     Зробіть звуковий запис поданих слів.
                Щітка _____________________________
                Єнот ______________________________
               Розумний __________________________
               Колосся ___________________________

             2. Запишіть слова, вставляючи пропущені букви.

       Пос…редині, кор…дор,  т…л…фон, бе…пека, …формувати,  ро…палити,
  пш…ниця,  миш…ня, оч…рет, ос…ні.

                                                           ІV рівень (3 бали)
З кожної пари простих речень утворіть одне складне, розставляючи потрібні розділові знаки. Підкресліть граматичні основи (підмет і присудок)

1.     Весна зупинилась над кручею. Плачуть останні сніги.
2.     Біля саду росте велика липа. На липі змостили собі гніздо лелеки.

Виконати контрольну роботу й фото надіслати  у Viber

                 
                             7 клас. Українська мова

      Тема. Контрольний семестровий диктант.
Прослухати і записати  аудіодиктант «Тарас Шевченко».
Фото виконаних робіт надіслати у Viber.


                7 клас. Українська література

Тема. Повторення вивченого матеріалу.
 Фото результату  надіслати  у Viber

         
                        5 - А клас. Українська література
 Тема. Контрольна робота з теми « Рідна Україна. Світ природи». Тести

Питання 1-18 (0,5 бала за кожну правильну відповідь)
1.Оповідання "Дивак" Григора Тютюнника назване так тому, що герой
А. був розбишакою, його боялися
Б. дивував усіх своїми здібностями
В. поводився не так, як його однолітки
2. Головний герой оповідання "Дивак" за характером
А. товариський, трохи ледачий
Б. неслухняний, впертий
В. чуйний, вразливий, лагідний
3. Про трагічну загибель тварини від рук браконьєра розповідається у творі
А. "Дивак" Г.Тютюнника
Б. "Лось" Є. Гуцала
В. "Сіроманець" М.Вінграновського
4. Чим захоплюється ліричний герой поезії "Гаї шумлять"?
А. Гаєм, хмарками, нивами-переливами
Б. Зорями
В. Небом
5. Кого називають Пророком української нації?
А. Є.Гуцала
Б. П.Тичину
В. Т.Шевченка
6. Який вірш П.Тичини є поетичним звертанням до уявного співбесідника
А. "Осінь"
Б. "Гаї шумлять..."
В. "Не бував ти у наших краях!"
7. До якої лікарні хотів відвести вовка хлопець Сашко "Сіроманець"
А. лікарня Амосова 
Б. лікарня Філатова
В. лікарня Кащенко
8. Кого захищав Олесь від діда Прокопа?("Дивак")
А. птахів лісу
Б. коня 
В. свою матір

9. У чому зізнався Чепіжний Сіроманцеві?
А. Що він боягуз
Б. Що в нього хтось украв козу
В. Що він перебив Сіроманцеву зграю і вовченят
Г. Що приїхав до лісу по гриби
10.  Яку пору року зображено у вірші "Не бував ти у наших краях"?
А. осінь
Б. весна
В. літо
11. Назвіть персонажа, через якого постраждала тварина в лісі
А. Чепіжний ("Сіроманець")
Б. Матильда Петрівна ("Дивак")
В.  Шпичак ("Лось")
12. Хто врятував восени Лося від вовків?(за твором Є. Гуцала" Лось")
А. Мисливці 
Б. Хлопчики
В. Селяни

13. Тема твору М.Вінграновського "Сіроманець":
А. розповідь про власне світосприйняття Сашком
Б. показ неймовірної дружби Сашка із сліпим вовком 
В. зображення жорстокого ставлення до вовка

14. Де жив Сіроманець, після втечі з кузні
А. в лісі;
Б. на полігоні;
В. на глинищі.

15. Які села зображені у поезії М.Рильського "Дощ"?
А. зелені;
Б. білі;
В. сині.
16.
Ліс обливає кольорами дивними,
Ніжно сміється до вітру.
Грає цілунками з ним переливними.
Який художній засіб використав автор у виділенних словосполученнях?
А. епітет;
Б. звертання.
В. метафору;
17. Хто називав Олеся дурником і навчав, що «… на землі, не бити не можна. Тут не ти, так тебе одрепають ще й плакать не дадуть...»? (Г. Тютюнник «Дивак»)

А. Мати 
Б. Дід Прокіп
В. Федір Тойкало
18. Який висновок можна зробити, прочитавши твір М. Вінграновського «Сіроманець»
А. треба берегти природу
Б. друзі пізнаються в біді, люди відповідальні за тих, кого приручили
В.треба бути вихованим і чемним
Г. треба любити і знати свій рідний край
            Завдання 19-21 (1 бал за кожну правильну відповідь)
19. Установіть відповідність між героями і вчинками, які вони здійснили( одне зайве)

                                                 
         Літературний герой
Вчинок
  1. Олесь
А) викопує яму-пастку для лісового мешканця
  1. Сашко
Б) докладає зусиль, аби вилікувати від сліпоти звіра
  1. Чепіжний
В) усупереч завданню малює не горщечка, а дятла
  1. Федько Тойкало
Г) б’є свого однокласника ліктем під скроню
Д) Намагається врятувати хлопчика в засніженому яру
20.  Вкажіть  риси характеру хлопчика Олеся з оповідання Гр.Тютюнника «Дивак» .
21. Запишіть  головних і другорядних героїв повісті М. Вінграновського «Сіроманець».

Виконати контрольну роботу й фото надіслати  у Viber



. Контрольна робота з теми « Ми-українці»

І рівень (4 бали).
1. Сином якого відомого українського письменника був Олег Ольжич?
а) Михайла Стельмаха;
б) Івана Франка;
в) Олександра Олеся;
г) Андрія Чайковського.

2. Що є найціннішим Божим дарунком для людини за віршем Олега Ольжича «Господь багатий нас благословив»?
а) родина;
б) життя у його найяскравіших проявах;
в) здоров’я;
г) матеріальний добробут.

3. У якому персоніфікованому образі постає радість в однойменному вірші Олени Теліги?
а) босоногої дівчинки;
б) вітрогона-хлопчини;
в) пташки;
г) квітки.

4. Який заклик звучить у вірші Олени Теліги «Сучасникам»?
а) ставати до бою за Україну;
б) не боятися своїх почуттів;
в) діяти, а не кидати слова на вітер;
г) не забувати про Бога.

5. У якому виді спорту Іван Сила вперше заявив про себе як професійний спортсмен, перемігши поліцейського Магдебуру?
а) боротьба;
б) бокс;
в) легка атлетика;
г) важка атлетика.

6. Хто з членів циркової трупи став спільником агента Фікси?
а) Мілка;
б) Фандіго;
в) Піня;
г) Пандорський.

7. Який художній засіб використаний в уривку з вірша Андрія Малишка?
   …І засмучені очі хороші блакитні твої.
а) епітет;
б) метафора;
в) порівняння;
г) персоніфікація.

8. На яку роботу влаштувався Іван Сила після прибуття до столиці?
а) вантажником;
б) працівником цирку;
в) вуличним борцем;
г) водієм


ІІ рівень (2 бали).
9. Установіть відповідність між назвою вірша та уривком з нього.
1. «Захочеш – і будеш…».
2. «Пломінний день».
3. «Пісня про рушник».
4. «Чому, сказати, й сам не знаю…».

а) Дощами мита-перемита,
   Дощами знесена у даль…
б) Навчишся надать блискавичність думкам
   І рішенням твердість каміння.
в) Господь багатий нас благословив дарами,
   Що нікому не одняти…
г) Хай на ньому цвіте росяниста доріжка,
   І зелені луги, й солов’їні гаї…
д) Хочу крикнуть в далечінь безкраю
   І когось на допомогу кликать…

10. Установіть відповідність між героєм повісті Олександра Гавроша «Неймовірні пригоди Івана Сили» та його характеристикою.
1. Міха Голий.
2. Аделія.
3. Піня.
4. Велет.

а) найсильніша людина Японії;
б) вуличний борець, якого переміг Іван;
в) власниця цирку;
г) товариш Івана, сторож у цирку;
д) карлик.

ІІІ рівень (3 бали).
11. Як Іванові Силі вдалося стати професійним спортсменом та учнем доктора Брякуса?
12. У чому полягає важливість рідного дому у формуванні особистості дитини (за віршем Андрія Малишка «Чому, сказати, й сам не знаю…»)?

IV рівень (3 бали).
13. Напишіть твір-мініатюру на одну із запропонованих тем:
1). «Краса українського рушника» (за віршем Андрія Малишка «Пісня про рушник»).
2). «Іван Сила – утілення непереможного духу українського народу, його доброти  і щирості» (за повістю Олександра Гавроша «Неймовірні пригоди Івана Сили»).

Сфотографувати свою роботу і надіслати в особисті повідомлення Viber


22 травня
                    5 клас. Українська мова
 Тема. Узагальнення та систематизація вивченого матеріалу.
 Виконати завдання за посиланням https://learningapps.org/1959454
Фото результату  надіслати  у Viber

                    7 клас. Українська література
                   (індивідуальне навчання)
Тема.  Контрольна робота з теми « Ми-українці»

І рівень (4 бали).
1. Сином якого відомого українського письменника був Олег Ольжич?
а) Михайла Стельмаха;
б) Івана Франка;
в) Олександра Олеся;
г) Андрія Чайковського.

2. Що є найціннішим Божим дарунком для людини за віршем Олега Ольжича «Господь багатий нас благословив»?
а) родина;
б) життя у його найяскравіших проявах;
в) здоров’я;
г) матеріальний добробут.

3. У якому персоніфікованому образі постає радість в однойменному вірші Олени Теліги?
а) босоногої дівчинки;
б) вітрогона-хлопчини;
в) пташки;
г) квітки.

4. Який заклик звучить у вірші Олени Теліги «Сучасникам»?
а) ставати до бою за Україну;
б) не боятися своїх почуттів;
в) діяти, а не кидати слова на вітер;
г) не забувати про Бога.

5. У якому виді спорту Іван Сила вперше заявив про себе як професійний спортсмен, перемігши поліцейського Магдебуру?
а) боротьба;
б) бокс;
в) легка атлетика;
г) важка атлетика.

6. Хто з членів циркової трупи став спільником агента Фікси?
а) Мілка;
б) Фандіго;
в) Піня;
г) Пандорський.

7. Який художній засіб використаний в уривку з вірша Андрія Малишка?
   …І засмучені очі хороші блакитні твої.
а) епітет;
б) метафора;
в) порівняння;
г) персоніфікація.

8. На яку роботу влаштувався Іван Сила після прибуття до столиці?
а) вантажником;
б) працівником цирку;
в) вуличним борцем;
г) водієм


ІІ рівень (2 бали).
9. Установіть відповідність між назвою вірша та уривком з нього.
1. «Захочеш – і будеш…».
2. «Пломінний день».
3. «Пісня про рушник».
4. «Чому, сказати, й сам не знаю…».

а) Дощами мита-перемита,
   Дощами знесена у даль…
б) Навчишся надать блискавичність думкам
   І рішенням твердість каміння.
в) Господь багатий нас благословив дарами,
   Що нікому не одняти…
г) Хай на ньому цвіте росяниста доріжка,
   І зелені луги, й солов’їні гаї…
д) Хочу крикнуть в далечінь безкраю
   І когось на допомогу кликать…

10. Установіть відповідність між героєм повісті Олександра Гавроша «Неймовірні пригоди Івана Сили» та його характеристикою.
1. Міха Голий.
2. Аделія.
3. Піня.
4. Велет.

а) найсильніша людина Японії;
б) вуличний борець, якого переміг Іван;
в) власниця цирку;
г) товариш Івана, сторож у цирку;
д) карлик.

ІІІ рівень (3 бали).
11. Як Іванові Силі вдалося стати професійним спортсменом та учнем доктора Брякуса?
12. У чому полягає важливість рідного дому у формуванні особистості дитини (за віршем Андрія Малишка «Чому, сказати, й сам не знаю…»)?

IV рівень (3 бали).
13. Напишіть твір-мініатюру на одну із запропонованих тем:
1). «Краса українського рушника» (за віршем Андрія Малишка «Пісня про рушник»).
2). «Іван Сила – утілення непереможного духу українського народу, його доброти  і щирості» (за повістю Олександра Гавроша «Неймовірні пригоди Івана Сили»).

Сфотографувати свою роботу і надіслати в особисті повідомлення Viber





1 коментар:

  1. В строительной и производственной сферах немалый репутациею использует вырезка деталей при помощи лазерных установок лазерная резка бумаги. Механическое воздействие на ткань при таком процессе сводится к нулю, даже гарантирует неименье деформаций рабочей плоскости. Эксплуатация лазеров разрешает получить высококачественные составной, избежав всем производственных расходов, связанных с человечьим моментом. Однако лазерная резка металла от 1 детали имеет ряд аспектов. Предлагаем с ними ознакомиться.

    ВідповістиВидалити